rozrusznik przed regeneracją | rozrusznik po regeneracji |
Całkowity proces naprawy rozrusznika dzieli się na szereg specjalistycznych działań, takich jak:
Naprawiony rozrusznik po zakończeniu prac jest odpowiednio znakowany cechą służącą ustaleniu źródła jego pochodzenia, jak również przypisania osoby odpowiedzialnej za regenerację.
W przypadku, gdy uzwojenie i/lub wirnik rozrusznika są niesprawne, w zależności od kosztów regeneruje się daną część lub wymienia na nową. Istnieją techniczne możliwości regenerowania każdego wirnika i/lub uzwojenia jednak z punktu widzenia kosztów przeprowadzanie regeneracji nie zawsze jest opłacalne. W przypadku regeneracji dużych partii popularnych modeli wirników koszt regeneracji pojedynczego produktu jest na tyle niski, że opłaca się naprawiać rozrusznik pod kątem wirnika (poprzez wymianę komutatora). W pozostałych przypadkach, gdy koszt wymiany podzespołów na nowe jest niższy lub porównywalny z kosztem przeprowadzenia regeneracji, wymienia się części na zupełnie nowe.
Zajmujemy się również kompleksową regeneracją nowoczesnych rozruszników typu START/STOP.
Regeneracja alternatorów:
alternator przed regeneracją | alternator po regeneracji |
W zakresie działań związanych z naprawą alternatorów znajduje się:
Po wszelkich działaniach naprawy alternatorów znakuje się je cechą niezbędną do oznaczenia jego źródła pochodzenia, a także przypisania do osoby przeprowadzającej prace.
Aby prace przebiegły prawidłowo, należy dokładnie i prawidłowo ocenić stan najważniejszych podzespołów, a mianowicie regulatora, wirnika, uzwojenia i zestawu prostowniczego. O skuteczności działań decydują techniczne możliwości kontroli oraz pomiaru tych elementów. Istotną rolę odgrywa również należyty dobór części zamiennych oraz jakość łożysk, które są poddane wymianie. W sytuacji, gdy któryś z podzespołów głównych (regulator, uzwojenie, wirnik, zestaw prostowniczy) jest uszkodzony, należy zregenerować go lub wymienić na nowy. Prace naprawcze mogą mieć różny przebieg i charakter, w zależności od kilku czynników:
regeneracja zestawu prostowniczego to wymiana diod mocy lub wzbudzenia i opcjonalna wymiana izolatorów,
w przypadku naprawy regulatora alternatora wymienia się jego strukturę elektroniczną, a więc chip,
regeneracja uzwojenia dotyczy wymiany drutu nawojowego na odzyskanym poprzednio karkasie,
najbardziej skomplikowana w naprawie alternatora jest regeneracja wirnika, bowiem konieczny jest jego demontaż, przewinięcie cewki wzbudzenia i zmontowanie od nowa oraz wyważenie. W tym przypadku zdarza się, że koszt wymiany na nowy element jest dużo bardziej ekonomiczny, aniżeli jego regeneracja. Decyzja podejmowana jest zawsze indywidualnie.